Opstart og overgange

Inden opstart

Når jeres barn får en plads hos os, vil I få tilsendt en velkomstmail med dato for opstartssamtale.

Formålet med samtale er, at institutionen kan få kendskab til barnet og hvilken forventninger I/vi har til opstarten og samarbejdet, her planlægger vi også barnet indkøring.

Forældrene er velkommen på besøg i institutionen inden barnets starter, aftal det med institutionen.

Legepladsen er åben uden for vores åbningstid, den er i også velkommen til at benytte.

Overgange

I Daginstitutionen Thomas Boss Gade ønsker vi at skabe helhed og sammenhæng i de pædagogiske tilbud og overgangene mellem disse.

Fra vuggestue til børnehave

En pædagog fra vuggestuen og børnehaven afholder sammen forældresamtale, inden barnet skal fra vuggestuen til børnehaven.

Måneden før barnet flytter, kommer barnet ind og deltager i børnehaven en gang om ugen, den tid som barnet har ressourcer til.

Fra børnehave til skole og DUS

Vi samarbejdet med distriktets skolen Sønderbro. Vi skal i samarbejde med skolen skabe en sammenhængende overgang til skole og fritidstilbud.

Dette kendskab er generel viden og erfaring, som barnet tager med sig til den skole, barnet selv starter i.

I perioder i det sidste år i børnehaven vil barnet komme i grupper med fokus på emner som barnet kan have glæde af i sit kommende skoleliv.

Forældresamtaler vedr. overgangen til skolen foregår i november, og vi taler sammen om, der er særlige fokuspunkter for jer og os, så vi sammen kan understøtte barnets gode overgang til skole.