Grøn oase i midtbyen med fokus på udeliv og fantasi for det enkelte barn

Fysiske rammer skaber muligheder

Daginstitutionen Thomas Boss Gade er på 396 kvadratmeter og er normeret til 14 vuggestuebørn og 25 børnehavebørn.

Huset er bygget af træ og fordelt på to stuer

Vi har en vuggestuegruppe, Kragereden, og en børnehavegruppe, Stærekassen. De to stuer er forbundet af et stort alrum, hvor også et åbent køkken er placeret. Vi har åbne døre så, børnene kan lege og have positivt samvær på tværs af afdelingerne.  Personalet organiserer dette samvær i forhold til børnenes udvikling og alder. I institutionen har vi mange rum, som giver mulighed for fordybelse i mindre grupper.

Naturlegeplads med plads til kreativitet og udfordringer

Vi har en stor naturlegeplads, hvor natur, kreativitet, fysiske udfoldelser og udfordringer er nøglebegreber.

Legepladsen er indrettet med mulighed for at bygge huler, søge i jorden efter smådyr, balancegang, bål, plukke, dufte, smage frugter og bær fra de forskellige træer og buske, så og plante, vande og høste krydderurter og grønt, samt ikke mindst at bruge naturens ressourcer og muligheder for kreativ fordybelse og leg i sociale fællesskaber.

Vi støtter børnenes udvikling gennem omsorg, tryghed, nærvær og gensidig respekt, og støtter op om at barnet indgå i fællesskaber hvor barnet har mulighed for at opleve sig som betydningsfuld og værdsat.

Vi ser legepladsen som et vigtigt rum, og vi er ude hver dag uanset vind og vejr.